IT Škola
„Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvojav rámci Operačného programu Ľudské zdroje.“ www.esf.gov.sk . www.minedu.sk
Názov projektu:
IT Škola na zlepšenie študijných výsledkov a kompetencií žiakov ZŠ prostredníctvom gamifikácie
Trvanie projektu:
07/2021 – 12/2023
Kód projektu v ITMS2014+ :
312011ADP3
Kód výzvy:
OPLZ-PO1/2019/DOP/1.1.1-01
Operačný program:
Ľudské zdroje
Prioritná os:
Vzdelávanie
Konkrétny cieľ:
1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov
Hlavné aktivity projektu:
Podpora žiakov ZŠ za účelom zlepšenia ich študijných výsledkov a kompetencií
Typ aktivity:
Aktivity zamerané na zlepšenie školskej úspešnosti žiakov vrátane žiakov so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami
Podaktivity projektu:
- HRA = nástroj na vzdelávanie a rozvoj kompetencií žiakov základných škôl
Výstupy a výsledky podaktivity:
- do aktivity sa zapoja 4 základné školy v rámci SR a 120 ich žiakov
- realizácia krúžkov v trvaní 10 mesiacov (šk.roka) počas dvoch šk. rokov, v rámci mimoškolskej činnosti s cieľom zlepšenia
- študijných výsledkov a kompetencií žiakov ZŠ
- zvýšenie ťažkých zručností – IKT a grafických zručností absolventov vzdelávania
- získanie mäkkých zručností (soft skills), ktoré v sebe zahŕňajú to, ako sa človek správa, aký je jeho postoj, ako dokáže komunikovať
- a spolupracovať s inými, zvládať konflikty a stres, manažovať si čas a energiu, zodpovednosť, pozitívne myslenie, sebamotivácia,
- majú konkrétne výstupy svojej práce – napr. funkčný e-shop, hru alebo aplikáciu, ktorú môžu využiť spolužiaci a kamaráti, čím získavajú spätnú väzbu na svoju prácu
- Vzdelávanie pedagógov a odborný personál ZŠ
Výstupy a výsledky podaktivity:
- do aktivity sa zapoja min. 2 základné školy v rámci SR
- zvýšenie hard skills – IKT a grafických zručností absolventov vzdelávania
- získanie mäkkých zručností (soft skills), ktoré v sebe zahŕňajú to, ako sa človek správa, aký je jeho postoj, ako dokáže komunikovať
- a spolupracovať s inými, zvládať konflikty a stres, manažovať si čas a energiu, zodpovednosť, pozitívne myslenie, sebamotivácia.
- Riadenie/ koordinácia projektu
Názov kurzu:
„E-commerce – Ako si úspešne založiť elektronický obchod“
Košice: 28 (26 žiakov, 2 učitelia)
Humenné: 17 žiakov
Závery
● Hlavným cieľom vzdelávacieho programu bolo zlepšiť digitálne zručnosti účastníkov v oblasti grafického dizajnu, programovania a tvorby hudby prostredníctvom vývoja jednoduchých digitálnych hier v prostredí Scratch.
● Účastníci programu sa oboznámili so základnými programátorskými konceptmi a konceptmi herného dizajnu a získali praktické zručnosti v práci v grafickom editore na tvorbu pixelovej grafiky, hudobnom editore a hernom softvéri na tvorbu hier, v ktorom si vytvorili dve jednoduché hry.
Účastníci prešli jednotlivými témami:
1. KOLO – jesenné
Košice
(11 – 14 rokov) – 22.11.2022 – 26.01.2023
Prešov
(08 – 10 rokov) – 08.11.2022 – 17.01.2023
Žilina
(08 – 10 rokov) – 21.11.2022 – 30.01.2023
16 lekcií:
- úvod, Gamisféra
- pixelová grafika
- základy programovania
- herný dizajn
- herná hudba
- platformovka – grafika
- platformovka – animácie
- platformovka – programovanie
- platformovka – level dizajn
- platformovka – hudba
- tamagotchi – grafika
- tamagotchi – animácia
- tamagotchi – programovanie
- tamagotchi – príbeh
- tamagotchi – hudba
- záver, vyhodnotenie
2. KOLO – jarné
Košice
(08 – 11 rokov) – 21.02.2023 – 16.05.2023
(12 – 14 rokov) – 16.02.2023 – 11.05.2023
Prešov
(08 – 11 rokov) – 07.02.2023 – 09.05.2023
(12 – 14 rokov) – 10.02.2023 – 05.05.2023
Žilina
(08 – 11 rokov) – 13.02.2023 – 22.05.2023
(12 – 14 rokov) – 3.02.2023 – 28.04.2023
11 lekcií:
- úvod, Gamisféra
- vektorová grafika
- základy programovania
- herný dizajn
- herná hudba
- platformovka – grafika
- platformovka – animácie
- platformovka – programovanie
- platformovka – level dizajn
- platformovka – hudba
- záver, vyhodnotenie
Počty detí, ktoré absolvovali kurzy IT ŠKOLA HRY
Prešov 36
Košice 16
Žilina 18
Spolu 70 detí